Skolan i Ghana

Är nu hemkommen efter mina 3 veckors volontärarbete i Ghana. Var väl inte riktigt som jag hade tänkt mig men lärt mig väldigt mycket och levt i en helt annan kultur än vad jag är van vid. Tycker resan var värd att göra för jag har träffat många underbara människor och upplevt något speciellt. Lägger upp lite bilder men omöjligt att lägga upp alla. Se och inspireras. 
 
 
Endast bilder från skolan nu, harmånga bilder från olika resor jag gjort i landet med men får börja med det här. Översta bilden är skolan utifrån vägen, sen kommer dagisbyggnaden och sedan klassrumsbyggnaden. Som ni ser en väldigt fattig skola som ständigt behöver pengar för att överleva. Skolan lever på bidrag från olika volontärer för att kunna betala maten och lön till lärarna. Barnen får gå gratis i skolan eftersom deras föräldrar inte har råd att sätta dem i en skola annars. De som kan behöver endast betala 4 kronor för maten. Men endast ca 10 % av barnen som kan det. De andra betalar inget eller mindre än 4 kronor. 
 
MOA
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0