Pressen att alltid försöka vara bättre en alla andra.

JAG FICK MVG PÅ MITT HK PROV IDAG! Skulle bara säga det, hihi.
En av dom saker jah hatar mest av allt, är att vara sämre en någon annan. I skolan är det ganska lungt, men när man pratar handboll och fotboll blir det liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite jobbigt! Jag vet faktist inte varför jag har bara väldigt svårt för att vara sämre en någon annan. Speciellt när folk säger det till mig, typ som om jag inte fattar det själv. Det beror på hur dom säger det. Ibland är det på ett bra sett, ibland på ett sett jag får damp på! Men att ha pressen innom sig att att alltid försöka vara bättre en alla andra och bli arg på sig själv om någon annan är bättre. Det är ju bra av andra att vara bra med det dom håller på med! Men jag hatar att "inte va bra", asso ni fattar vad jag menar. Man känner att idag ska jag va bra, för jag vet att jag kan vara det. Sen är det någon som bara äger ut en totalt. Då brinner jag fan innuti. Det är så sjukt jobbigt, nästan så man känner för att börja tjuta! Men jag antar att den pressen jag har innom mig är bra, för du gör jag ju mitt bästa för att försöka att inte vara sämre en någon annan. Även fast man är sämre en någon person, så går man hem blir arg som fan och försöker göra det ennu bättre nästa gång. TOPPEN! Men visst det finns det saker som kan vara dåliga med det ibland också, t,ex att känna att man måste prestera bäst jämnt för attt få människor i sin närvaro nöjda. Ibland känns det som även fast man verkligen försöker sitt bästa får man höra att hon, hon, hon och hon var bättre. Och Varför gjorde du så för? Men sånt får man ta ibland, vända kritiken till något konstruktivt, alltså göra något bra av det i slutet. Jag antar att folk säger så för att dom verkligen vill att man ska lyckas. Det är ju gulligt, men ibland blir det för mycket. Ge folk lite andrum! Inte jämnt, men ibland iallafall :)
Till mig är det bara klaga på som tränare, jag tror jag kan ta det mesta, haha ;)
Jag har börjat känna mig fruktansvärt rastlös sen i fredags, det suger hårt att inte kunna träna. Så skada er inte folket!
sorry att jag skriver så mycket, men det går inte att skriva kort? För det mesta iallafall. :)

Ha det gött, // Kung Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0