Hemma igen!

Hejsan!

Hemma från skåne, 7 timmar i en minibuss va faktiskt rätt jobbigt! Helgen har varit jävligt rolig och intressannt. Vi har byggt lådbilar i lag på 90 minuter och sen tävlat med dom, mitt lag vann jag och syster var ju motorer! Sen har vi åkt gokart och fyrhjuling. Lyssnat på ett band som spela vars hon som sjöng hade haft cancer. Kollat på en elduppvisning. Lyssnat på en as häfftig kille som pratat om sitt liv och sin sjukdom, Erik ståhl heter han. 3 på 1000000 får denna sjukdom och endast killar. Man har inga trombosyter i kroppen, han hade en enda liten jävel. Han har inget direkt imunförsvar och han är istort sett sjuk hela tiden. Han har städigt ont i sina ben för ett tryck ligger inne i hans benmerg. och nu hade han fått en blödning i lungan.
Han berätta om en händelse som hände när han va lite mindre, han skulle sträcka sig efter sin penna som hamnat på golvet, och han får näsblod. Han står vid handfatet 1 timme och efter den timmen börjar han bli rätt svimfärdig, en taxi ska komma och hämta honom, men vägrar att ta med honom i bilen för han blöder ur munn och båda näsborrarna och har blod i hel ansiktet o håller massor handdukar för att försöka stoppa det. Hans mamma lyckas övertala taxichaffisen att köra honom till sjukan. När dom är framme är han inte vid medvetandet längre. Han vaknar upp i en säng då står det kanske 10 läkare och bara glor på honom med stora ögon.
Männen som drabbas av denna sjukdom dör oftast vid 35 års åldern av tumörer eftersom dom inte kan behanlas med cellgift så kan inte tumören tas bort, o där med död. Erik är 24 år och hans citat var ungefär jag lever så länge jag håller.

Vi har även dansat zumba med värsta latino tjejen som visa hur man skulle göra, men det är fan sorgligt att man inte ens ska kunna dansa lite utan att få ont i sina jävla knän. haha varenda rörelse så knaka det hela tiden.



Jag, Moa & en tjej från sthlm, fullt upp i lådbilsbygget.


Vi som var med från östra, Viktor, Rody, Fredrik, Göran, Marcus, Jag,
Moa, Josse, Olle och Pontus. Och min Far som tar kortet då.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din sida - den har verkligen potential :D!

2011-07-12 @ 19:41:57
URL: http://djurförsäkring.net
Postat av: Anonym

Tack så jätte mycket, det ska jag! :D

2011-07-13 @ 00:58:45
URL: http://joohanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0